1. Kauppakeskus Skanssi: Brändi-ilmeen ja arvojen uusiminen nosti kauppakeskus Skanssin uuteen kukoistukseen (Voittaja)
Skanssin brändi-ilmettä oli viilattu ohuesti vuosien aikana, mutta yleisilme ja viestintä noudattivat pitkälti alkuperäistä tyyliä. Markkinointiviestintään haluttiin löytää selkeä ja tunnistettava visuaalinen ilme, joka tukisi myös Skanssin uusia arvoja. Skanssi haluttiin nostaa aktiivisesti Turun alueen ihmisten mieliin parhaana kauppapaikkana. Briiffi loi Skanssille ajanmukaisen, mielenkiintoisen ja moneen muuntautuvan uuden graafisen ilmeen. Kantavaksi elementiksi tuotiin näyttävä ja monikäyttöinen hunajakenno, sekä luotiin uusi ”Skanssaus”-kieli mukaan tehosteena markkinointiviestintään. Uusi ilme julkistettiin 21.4.2018 Skanssin 9-vuotissyntymäpäivän yhteydessä.
2. Kauppakeskus Itis: Finnkino IMAX®-projekti
Finnkino oli etsinyt sijaintia Itä-Helsingistä jo pitkään. Itis tarjosi loistavan sijainnin Suomen ensimmäisen ja ainoan IMAX®-teatterin rakentamiseen. IMAX®-teatteri rakennettiin osaksi entisen Anttilan tilalle. Elokuvateatterin lisäksi Itikseen avattiin uusia ravintoloita niin että viimeisimmät avattiin elokuvateatterin avajaispäivänä. Myös lastenhoitohuone uudistettiin kokonaan. Koko rakentamisen ajan vuokralaisten kanssa viestittiin hyvin ja pidettiin yhteyttä. IMAX® on elokuvateknologian edelläkävijä, joka yhdistää tekniikan, arkkitehtuurin ja teatteriympäristön luoden kokonaan uusia maailmoja. Elokuvantekijät ja elokuvastudiot hyödyntävät IMAX®-tekniikkaa ainutlaatuisella tavalla, joka luo yhteyden yleisön ja teoksen välille.
3. Kauppakeskus REDI: Rohkeasti tekemässä uutta
Maailma muuttuu ja REDI haluaa olla muutoksen oikealla puolella – mieluummin toinen jalka tukevasti tulevaisuudessa kuin menneessä. Perinteisen kulutusajattelun sijaan REDI tarjoaa alustan elämyksille, kokemuksille, jakamiselle ja sosiaaliselle kanssakäymiselle. Kauppakeskus rakentaa naapureiden ja asiakkaiden kanssa kokonaan uudenlaista kaupunkia ja kaupunginosaa. REDI haluaa olla itse etujoukoissa tekemässä uutta, se vaatii sekä heiltä että vuokralaisilta rohkeutta ja vahvaa tahtoa tehdä asioita toisin. Paitsi mainioita shoppailumahdollisuuksia, REDI tarjoaa kosolti elämyksiä ja vapaata kaupunkitilaa.
Tulosten julkistamistiedote: Brändi-ilmeen ja arvojen uusiminen nosti kauppakeskus Skanssin uuteen kukoistukseen