1. Kauppakeskus Kamppi Kortteli: Aikaa arjen yläpuolella (Voittaja)
Korttelissa haluttiin luoda kauppakeskusten ruokatarjonnalle uusi standardi. Vuokralaisten suhteen oltiin valikoivia ja puitteet ja toimintatapa rakennettiin sellaisiksi, että ne houkuttelivat uudenlaisia ravintoloitsijoita mukaan. Tarjoamaa rakennettiin kuin orkesteria, kaikki eri instrumentit tarvittiin, mutta kokoonpanon piti myös soittaa hyvin yhteen. Korttelin sisältö perustui kysyntään; milleniaaleille ulkona syöminen on sosiaalinen, matalan kynnyksen tapahtuma. Myös perhekokojen pieneneminen on vaikuttanut ulkona syömisen suosioon. Korttelin sisältö viilattiin lopulliseen kuntoon yhdessä. Intohimoiset ravintolayrittäjät, persoonallisia ratkaisuja ehdottaneet sisustussuunnittelijat ja arkkitehdit, ajan hermolla olleet valaistussuunnittelijat ja Kamppia manageeraava yhtiö olivat kaikki mukana.
2. Kauppakeskus Itis: Ramadan& id-al-fitr–kampanja (Kunniamaininta)
Ramadanin päättävä id-al-fitr -juhla on jo vuosia näkynyt Itiksessä vilkkaana kauppapäivänä, ravintoloiden lisähenkilökunnan tarpeena, sekä työntekijöiden vapaapäivätoiveina. Itis päätti ensimmäisenä merkittävänä kaupallisena toimijana Suomessa huomioida ramadanin ja id-al-fitr -juhlan. Haastatteluilla selvitettiin eri etnistä taustaa edustavien muslimikuluttajien kulutustottumuksia ja median käyttöä. Itiksen yrittäjille tehtiin tietopaketti ramadanista ja juhlasta. Kampanjaan sisältyi Ramadanin aikana tarjouksia, sekä Id-al-fitr -päivänä perhetapahtumia. Kaupallisista lähtökohdista toteutettu, pienimuotoinen kampanja kasvoi valtakunnallisesti merkittäväksi kannanotoksi suvaitsevaisuuden ja yhdenvertaisuuden puolesta. Itis osoitti olevansa rohkea edelläkävijä, joka lähestyy Suomen kansainvälistymistä mahdollisuutena, ei uhkana.
3. Kauppakeskus Valkea: Uuden kauppakeskuksen avaus
Oulun sydämessä avattiin uusi Valkea niminen kauppakeskus. Valkea on ainutlaatuinen kahdesta korttelista ja niitä halkovasta katetusta Kesäkadusta koostuva, 24000 neliömetriä liiketilaa käsittävä kauppakeskuskokonaisuus. Ainutlaatuisen Valkeasta tekee sen arkkitehtuuri. Valkea rakennettiin keskelle kaupunkia osaksi olemassa olevaa Oulun keskustaa. Tämä loi arkkitehtuurille lähtökohdat, joista syntyi moderni, uutta ja vanhaa sulavasti yhdistävä silmiä hivelevän kaunis kokonaisuus. Kauppakeskus Valkeaa voi Kesäkatunsa ansiosta hyvinkin tituleerata Suomen elävimpänä ja elämyksellisimpänä kauppakeskuksena. Valkeassa on yli 50 liikettä, joista iso osa oli avautuessaan oululaisille uusia tuttavuuksia. Valkean uudet kahvilat, iso joukko uusia ravintoloita ja mielenkiintoisia uusia liikkeitä ovat tehneet Oulusta taas astetta houkuttelevamman kaupungin.
Tulosten julkistamistiedote: Kortteli nosti Kampin uusiin korkeuksiin