1. Kauppakeskus Puuvilla: Puuvillatehtaan uusi elämä (Voittaja)
Uusi Puuvilla on kaupunkikortteli, jossa historiallinen kulttuurimiljöö yhdistyy ainutlaatuisella tavalla moderniin kauppakeskukseen. Puuvilla muodostaa Satakunnan vetovoimaisimman kaupan, palvelujen, koulutuksen, tapahtumien ja tulevaisuudessa myös asumisen keskittymän. Puuvillan brändi-ilme ja palvelutarjonta rakentuivat kuunnellen paikallisia ja kaupunkikorttelin yritykset osallistuivat palvelumuotoilun workshoppeihin. Paikallisilla oli jo valmiina rakkaussuhde alueeseen, nyt he ovat saaneet siihen rinnalle elämyksellisyyttä ja parempia palveluita. Ulkopaikkakuntalaisille Puuvilla esittäytyy matkailuhenkisenä kohteena, jonne kannattaa tulla kauempaakin.
2. Kauppakeskus Goodman: Moottoritien muuttaminen kaupunkilaisten olohuoneeksi (Kunniamaininta)
Kauppakeskus Goodman on nimensä mukaisesti hyvän mielen paikka. Keskelle moottoritietä rakentunut uusi ja mielenkiintoinen Goodman on Hämeenlinnan maamerkki ja ostospaikka, joka tunnetaan kaikkialla. Goodmaniin on helppo tulla ja siellä on selkeä liikkua. Trendikäs ja rento hämeenlinnalaisten oma olohuone kätkee sisälleen runsaan kattauksen muodin ja vapaa-ajan liikkeitä, tavarataloja, pikkuliikkeitä sekä lukuisia viihtyisiä kahviloita ja ravintoloita. Kauppakeskus Goodman on rakennettu ympäristöä ja asukkaita kunnioittaen. Moottoritien jääminen tunneliin vähentää melua keskustan alueella. Toteutuksessa varmistetaan, että kauppakeskus on turvallinen, energiatehokas sekä ekologinen käyttäjilleen.
3. Ideapark: Kauppakeskuskonsepti Ideapark Oulu
Ideaparkin kauppakeskuskonseptia hyödynnettiin uudessa Oulun Ideaparkissa. Hyödyntämisen alueita olivat muun muassa vuokraustoiminta, rahoitus, muutostyöt ja rakennuksen visuaalisuus, kuluttajamarkkinoinnin suunnittelu, kuluttajamarkkinoinnin valmistelu vuokralaisten kanssa ja kuluttajamarkkinoinnin toteuttaminen. Kauppakeskuskonseptin keskeisiä elementtejä ovat valtakunnallisesti tunnettu nimi ja tuotemerkki sekä niihin liittyvät tunnisteet ja symbolit, rakennuksen tunnistettava visuaalisuus, yhteismarkkinoinnin konseptit, prosessit ja työkalut sekä keskitetyt verkostonjohtamisen mallit. Ideapark avattiin Ouluun 31.10.2014.
4. Kauppakeskus Sello: Sosiaalisen vastuun kantaja
Sellon arvoihin kuuluu yhteiskuntavastuullisuus. Ympäristövastuun ja taloudellisen vastuun rinnalla näkyy vahvasti sosiaalinen vastuu. Sellolla on vastuu lähiympäristön asukkaista ja omista toimijoistaan. Sellossa järjestetään muun muassa Kauppakeskuskävely senioreille, ilmainen Jellonaparkki lapsille ja turvallisuuskoulutus työntekijöille. Lisäksi Sello tekee tiiviistä sidosryhmäyhteistyöstä nuorison kanssa toimivien järjestöjen kanssa. Yhteistyötä tehdään myös Laurea ammattikorkeakoulun kanssa.
5. Kauppakeskus Lielahtikeskus: Kuntapalvelut vahvasti mukana kauppakeskuksen elämässä Tampereella Lielahtikeskuksessa
Huhtikuun 2014 lopussa avattu Lielahtikeskus palvelee tamperelaisia sekä lähikuntalaisia täysin uudenlaisella konseptilla. Lielahtikeskus on koko perheen ostos- ja ajanviettopaikka, josta löytyvät monipuoliset julkiset palvelut, kuten terveysasema, kirjasto ja neuvola, runsaasti erikoisliikkeitä sekä kahviloita ja ravintoloita. Lielahdessa on muun muassa palvelukeskus, joka on eläkeläisten yhteinen olohuone ja päiväkeskus, jossa järjestetään virkistystä ja toimintaa kotona asuville ikäihmisille. Yhdistämällä kaupallisuuden ja kuntapalvelut samaan rakennukseen luodaan uusia mahdollisuuksia niin kuntalaisten kuin työntekijöidenkin osalta hyödyntää kauppakeskuksen palveluita.
6. Matkus Shopping Center: Tapahtumakonsepti ”TenavaTiistai” - yhteistyötä monella tasolla
Matkuksen toimintakonsepti on vahvasti tapahtumapainotteinen. Kauppakeskus järjestää useita tapahtumia ja tilaisuuksia. Kauppakeskuksen pääkohderyhmänä ovat alusta saakka olleet lapsiperheet. TenavaTiistai on Kehitetty lapsiperheiden iloksi ja kasvattamaan arki-illan asiakasvirtaa. Tavoitteena on tarjota lapsiperheille viikoittain vaihtuvaa ohjelmaa yhdessä sidosryhmien ja vuokralaisten kanssa. Vuonna 2014 kehitystoimenpiteinä haettiin uusia toimijoita ohjelman järjestämiseksi; seurat, yhteisöt ja esiintyjät. Lisäksi kehitettiin TenavaTontti, TenavaTädit ja TT-passi lapsille. Äidit taas kohtaavat MammaCafessa, jossa järjestetään erilaista ohjelmaa lapsiperheitä kiinnostavista aiheista.
Tulosten julkistamistiedote: Voittajakauppakeskukset tekevät keskustasta elävämmän