1. Kauppakeskus Willa: Hyvinkään keskustan uudistaminen (Voittaja)
Kauppakeskus Willa valmistui Hyvinkään ydinkeskustaan vuoden 2012 aikana kahdessa vaiheessa. Hanke on ollut koko maan mittakaavassa ainutlaatuinen, koska ensimmäistä kertaa pääkaupunkiseudun ulkopuolella ydinkeskusta on piirretty uudelleen kaupallisen keskuksen ympärille. Hyvinkäällä kauppakeskuksen sijoittuminen ydinkeskustaan oli strateginen valinta, jonka toteutumiseksi kiinteistöjen omistajat ja Hyvinkään kaupunki tekivät määrätietoista yhteistyötä. Kiinteistöjen ylläpidon järjestämisessä on huolehdittu rakennusten energiataloudellisuuden huomioon ottamisesta, mikä osaltaan on otettu huomioon jo kohteen eri rakentamisvaiheessa, toteutusratkaisuja mietittäessä.
2. Liikekaupunki Ideapark: Pohjois-Euroopan suurin sisähuvipuisto täydentää liikekaupungin tarjontaa uudella upealla tavalla
Pohjois-Euroopan suurin sisähuvipuisto Funpark täydentää liikekaupungin tarjontaa uudella upealla tavalla. Hehtaarin kokoisessa puistossa voi viettää hauskoja hetkiä lähes joka päivä vuoden ympäri, säällä kuin säällä. Funparkissa on tekemistä koko perheelle. Sisähuvipuistossa on myös perinteisistä huvipuistoista ja tivoleista tuttuja laitteita, kuten keinukaruselli, vuoristorata ja kauhutalo. Erikoisuutena tarjonnassa on kattava simulaattorialue, josta löytyy maailman tämän hetken edistyksellisimpiä laitteita. Kauppakeskuksen tarjonnan näkökulmasta sisähuvipuisto on ollut oiva ratkaisu liikekaupungin toisen kerroksen huonekalumaailman kaventuessa alan murroksen kourissa.
3. Matkus Shopping Center: Kauppakeskuksen avajaiset
Matkus Shopping Center avattiin asiakkaille 1.11.2012. Koko avajaisviikonloppu ylitti kaikki odotukset niin järjestävän tahon kuin asiakkaidenkin osalta. Viikonlopun aikana kauppakeskuksessa esiintyi huippurivin artisteja, niin kansainvälisiä kuin paikallisiakin tähtiä. Ohjelmaan oli erityisesti panostettu huomioiden lapsiperheet. Avajaiset saivat huomiota ympäri maakuntaa ja jopa sen ulkopuolella. Tapahtumana avajaiset olivat hyvin ainutlaatuiset Pohjois-Savon alueella ja koko Itä-Suomessa.
4. Kauppakeskus Myyrmanni: Myyrmannin paluu tulevaisuuteen- kilpailukykyä kokonaisvaltaisella kasvojen kohotuksella
Kauppakeskus Myyrmanni joutui kilpailutilanteeseen kahden suuren ja laadukkaan kauppakeskuksen puristuksessa. Lisäksi kilpailu kovenee entisestään Kannelmäen kauppakeskus Kaaren valmistuessa. Myyrmannin imago parani huomattavasti vuonna 2012 tehdyillä uudistuksilla ja innovaatioilla, mikä näkyy muun muassa asiakaspalautteissa ja vuokrausasteen hyvänä kehityksenä. Tehtyihin uudistuksiin kuuluvat Myyrmannin logon ja markkinointi-ilmeen uudistaminen, Facebook-markkinointi, asemankulman uudistaminen ja suoran siltayhteyden rakentaminen junalaiturille, lasten leikkihuoneen perustaminen, AVIS-virtuaalipiste ensimmäisenä kauppakeskuksena Suomessa ja Vantaan taidemuseo-yhteistyö.
5. Rewell Center ja HS Center: Vaasa City Storm -kampanja
Keväällä 2012 järjestettiin ensimmäistä kertaa Vaasa City Storm kampanja. Kampanja sai alkunsa, kun Vaasan torin laidalla sijaitsevat kauppakeskukset Rewell Center ja HS Center näkivät yhteistyön tiivistämisen tärkeänä. Kolmanneksi kumppaniksi tuli keskustan kehittämisyhdistys Vaasan Liikekeskusta ry, joka otti koordinoijan roolin kampanjassa. Tarkoituksena oli luoda koko keskustan laajuinen kampanja, jossa yhteistyöllä saataisiin entistä suurempi ja näyttävämpi kampanja. Kampanjaan saavat osallistua kauppakeskusten liikkeiden lisäksi kaikki Liikekeskustan jäsenyritykset kaupungin kivijalassa. Vaasa City Storm -kampanja on erinomainen esimerkki, miten yhteistyöllä saadaan aikaan parempi ja suurempi kampanja.
6. Kauppakeskus Elo: Kauppakeskuksen yhteyteen perustettu hyväntekeväisyysjärjestö
Kauppakeskus Elon johto ja yrittäjät ovat perustaneet hyväntekeväisyysjärjestön Parempi Elo ry:n, joka kerää varoja muun muassa syrjäytyneiden nuorten auttamiseksi. Tämän toiminnan myötä myös kauppakeskus voi siis olla mukana paikallisessa ja yhteiskunnallisessa avustustyössä mukana. Marraskuussa 2012 järjestetty gaalaillasta/huutokaupasta syntyneet tuotot ohjataan syrjäytyneiden nuorten hyväksi, yhteistyössä Ylöjärven kaupungin kanssa.
7. Kauppakeskus Kamppi: Kamppimedian lanseeraus
Kamppi analysoi toimintaympäristönsä ja erilaistuu useilla eri tavoilla, joista markkinointi on yksi. Markkinoinnin merkittävin teko oli siirtyminen digitaaliseen mediaan ja oman digitaalisen median rakennus. Kamppimedian tärkein tehtävä on palvella asiakkaita ja muokata olemassaolollaan asiakkaiden käsitystä Kampista nykyaikaisempaan ja kaupunkilaisempaan suuntaan. Kamppimediaan sisältyvät the wall, sisänäytöt, langaton verkko, Facebook ja aiemmin rakennetut äänimiljöö, verkkosivut, mobiilisivut ja promootiopaikat. Kamppimedian elementit on rakennettu kokonaisuudeksi, joka toimii yhdessä ja erilaisina kombinaatioina. Esimerkiksi promootiopaikalla olevaa tapahtumaa voidaan kuvata ja liikkuva kuva voidaan siirtää The Wallille.
8. Kauppakeskus Veturi: Kouvolan seudun uusi kaupallinen veturi aloitti toimintansa
Kouvolan seudun uusi kauppakeskus Veturi aloitti toimintansa 2012. Veturin myötä koko Kouvolan seudun kaupallinen vetovoima kasvaa, mutta ennen kaikkea Veturi on kuitenkin rakennettu vastaamaan kouvolalaisten ihmisten tarpeisiin ja toiveisiin. Kauppakeskus Veturi on alueensa asukkaiden oloinen kohtaamispaikka, jossa yhdistyvät aktiivinen kaupunkilaiselämä ja Kymenlaakson monipuolisimmat shoppailumahdollisuudet. Suunnittelun keskiössä ja liikeidean runkona on toiminut kouvolalaisuus. Kauppakeskuksessa on aimo annos aitoa Kouvolan seudun henkeä ja takavuosien toritunnelmaa. Erilaisten tahojen osallistaminen suunnitteluun, kuten yhteistyö vammaisjärjestöjen kanssa, edesauttoi parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamisen esteettömyyden näkökulmasta.
Tulosten julkistamistiedote: Willa uudisti Hyvinkään keskustan