1. Kauppakeskus Sello: Suomen ekoin kauppakeskus (Voittaja)
Suomen ekoin kauppakeskus -kampanja sai alkunsa, kun Sellolle myönnettiin Euroopan ensimmäisenä kauppakeskuksena kultatason LEED for ExistingBuildings -sertifikaatti ekologisesti kestävästä toiminnasta. Ekologisuus on ollut Sellon arvo rakentamisesta saakka ja sertifikaatti on virallinen tunnustus tästä. Kauppakeskukselle epätyypillinen, ei-kaupallinen kampanja onnistui herättämään niin suuren yleisön kuin kiinteistöalan huomion ja synnyttämään positiivista keskustelua kauppakeskusten ympäristöasioista. Sellon saama myönteinen julkisuus ja vihreiden valintojen tuomat säästöt ovat osoitus siitä, että vihreys ei ole vain aate vaan kannattavaa toimintaa.
2. Kauppakeskus Forum Jyväskylä: Iloinen remppa -kampanja
Toiminnassa olevan ja keskeisellä paikalla kaupungissa sijaitsevan kauppakeskuksen remontti haittaa tietenkin kauppakeskuksen ja lähistönkin yrityksiä, tavarantoimittajia ja ennen kaikkea asiakkaita. Viestimällä ja brändäämällä remontti iloiseksi rempaksi käännettiin Forumissa ikävä asia positiiviseksi. Asiakkaille ja vuokralaisille viestittiin, että remontti on välttämättömyys, jotta jatkossa kauppakeskus on parempi paikka asiakkaille, kaupunkilaisille ja vuokralaisille. Katualueesta työmaan käyttöön vallattu alue oli rajattu iloisen remontin kuvilla ja näin katukuvassakin näkyi positiivinen värikäs ilme. Kampanja onnistui erinomaisesti.
3. Iso-Omena ja Cityconin muut kauppakeskukset: Lelukeräys
Iso-Omena ja muut Cityconin kauppakeskukset toteuttivat Suuren Lelukeräys -tapahtuman jo kolmatta kertaa yhteistyössä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa. Lelukeräyksessä saatiin yli 60.000 lelua, jotka jatkoivat matkaansa lastenkoteihin, päiväkoteihin, sairaaloiden lastenosaastoille ja dementiapotilaiden iloksi.
4. Kauppakeskus Rinteenkulma: Shopping Village
Rinteenkulma on saanut ihmiset takaisin Rovaniemen keskustaan. Rinteenkulma aloitti yhteistyön, jolla Rovaniemen keskustasta tehdään pohjoiskalotin kuluttajakaupan keskus -shopping village. Yhteistyötä tehdään Kauppakeskus Revontulen kanssa ja Rovaniemen kaupunki pyritään saamaan mukaan markkinointiin ostomatkailijoiden lisäämiseksi Rovaniemelle. Rinteenkulman valmistumisen myötä kävelykatu on alkanut toimimaan.
5. Kauppakeskus Galleria: Markkinointiteko
Galleria analysoi Lappeenrannan alueen kilpailutilanteen syksyllä 2009 ja päätti erottautua markkinoinnillisesti muista kaupungissa sijaitsevien viidestä kauppakeskuksesta. Sisäistä markkinointia ja vuokralaisten välistä yhteistyötä kehitettiin luomalla tiimihenkeä. Galleria sijaitsee lähellä Venäjän rajaa, joten kaupallista kehittymistä ja kasvua haettiin erilaisella ja innovatiivisella Venäjän markkinoinnilla ja strategisten kumppaneiden avulla. Sunnuntain aukioloaikamuutos mahdollistaa turisteille ostosmatkailut, kun muut kaupungin kauppakeskukset ovat suljettuina. Tuloksena pienen Gallerian tax free -myynti on kaikkein suurin koko Suomen kauppakeskuksista euromääräisesti mitattuna.
6. Kauppakeskus Lippulaiva: Vuoden paikalliskeskus
Lippulaiva on Espoonlahden ja muiden lähialueiden asukkaiden yhteinen asiointi- ja kohtaamispaikka. Lähialueen asukkaita huomioidaan järjestämällä vuosittain sekä miehille, että naisille omat kanta-asiakasillat, joihin kutsutaan 5000 Lippulaivan kanta-asiakasta. Illat ovat erittäin odotettuja ja suosittuja ja niihin on perinteisesti osallistunut noin 800 asiakasta. Lähialueen uusille asukkaille lähetetään Tervetuloa Naapuriin kirje ja tupaantuliaslahjoja.
7. Kauppakeskus Revontuli: kaupallisuuden ja kilpailukyvyn merkittävä kehittäminen taantuman keskellä
Rovaniemen kilpailutilanne kauppakeskusrintamalla kiristyi, kun yhden jo olemassa olevan kauppakeskuksen lisäksi kaupungin keskustaan valmistui kaksi merkittävän kokoista uutta kauppakeskusta. Revontulea kehitettiin voimakkaasti sekä visuaaliselta ilmeeltään että vuokralaiskannaltaan. Vuokralaisia siirrettiin uusiin sijainteihin, kauppakeskukseen saatiin suuri ja vahva ankkurivuokralainen, vuokralaisia vaihdettiin selkeästi taloudellisesti vahvempiin ja vakavaraisempiin toimijoihin ja ilmettä uusittiin samalla asiakaslähtöisesti.
8. Seinäjoen Torikeskus: Joulusomistus
Seinäjoen Torikeskukseen tehtiin jouluilme. Kauppakeskus hehkuu valkean joulun tunnelmaa arkkitehtuurin mahdollisuudet esiin nostettuna.
9. Sampokeskus: Yhteistyötoteutus Rovaniemen luovien alojen kanssa
Lapin yliopiston taiteiden tiedekunta ja Rovaniemen kaupungin kehitysyhtiö Rovaniemen Kehitys Oy järjestävät Rovaniemi Design Week tapahtuman. Keväällä 2010 nousi esiin tarve saada tapahtumalle näkyvyyttä, jolloin Sampokeskus ehdotti tapahtuman tuomista oppilaitoksen tiloista kauppakeskukseen. Sampokeskuksessa viikon kattavan esittäytymisen lisäksi, opiskelijat saivat Design 96300 -putiikillaan hyvän myynnin ja näyttelyt olivat yleisön suosiossa. Rovaniemi viikolla tapahtuma uusittiin teemalla Kulttuuri Keikalla Kauppakeskuksessa. Sampokeskus keskustan kohtaamispaikkana saa yhteistyöstä profiiliinsa sopivan tapahtuman, joka vilkastuttaa kävijävirtaa ja kasvattaa liikkeiden myyntiä, sekä tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden testata tuotteidensa kysyntää ja valmistaa heitä tulevaisuudessa erikoisliikeyrittäjyyteen.
Tulosten julkistamistiedote: Ekologisuus ja vuorovaikutus alueen asukkaiden kanssa toivat Sellolle voiton