1. Kauppakeskus Stella: Uuden ajan kauppakeskuskonsepti (Voittaja)
Stellan toteutuksessa onnistuttiin yhdistämään historiallisesti merkittävät rakennukset toiminnalliseksi lähikauppakeskukseksi. Stella rakennettiin C.L. Engelin kaavan mukaisen ristiyhteyden keskelle. Stellan sydämenä toimii perinteinen kauppahalli. Kauppakeskuksen lähtökohtana on ollut monipuolisemman ostoskulttuurin tuominen Suomeen ja oleskeluun houkuttelevan ilmapiirin luominen. Stella on lähikauppakeskus, jossa lähirakentaminen, lähipalvelu ja lähiruoka ovat keskeisiä teemoja. Stellan rakentamisessa ekologisuus ja vastuullisuus on nostettu korkealle. Stellan opasteet eivät ole kosketusnäyttöjä, vaan ne on tehty koivusta ja niissä on hyödynnetty liitutaulua, joissa Stella-kielellä voi hyväntuulisesti keskustella asiakkaiden kanssa.
2. Kauppakeskus Mylly: Myllyn Mukavin Yritys kilpailu (Kunniamaininta)
Myllyssä kilpailtiin Myllyn mukavimman yrityksen tittelistä. Kriteerit arviointia varten olivat tunnettavuus Myllyssä, palvelukokonaisuus, toiminnallisuus, navigoitavuus, viihtyvyys ja vuorovaikutteisuus. Kilpailun taustalla olivat Myllyn arvot monipuolinen, mutkaton ja mukava. Myllystä kehitettiin mittavalla panostuksella entistäkin mukavampi ostos- ja työpaikka. Samalla luotiin uusi työkalupakki liikkeiden omaan käyttöön ja Myllyn johtamisen työkaluksi. Kaikille Myllyn yrityksille jaettiin asiakaspalaute, kilpailun raadin palaute, haastattelututkimusten palaute, tunnettuustutkimus ja henkilökohtainen yrityskansio jatkokehittämistä varten.
3. Kauppakeskus Zeppelin: Kauppakeskuksen laajennus
Kauppakeskus Zeppeliniä laajennettiin ja laajennuksen avajaiset olivat 2.11.2011. Laajennuksen pinta-ala jakaantui puoliksi Prisman laajennukselle ja muulle konseptille. Oulun alueen pula hyvistä kauppapaikoista helpotti tilojen markkinointia ja näin saimme merkittävästi uusia toimijoita palvelemaan Oulun alueen asiakkaita. Laajennuksen pohjaratkaisuissa onnistuttiin ja saimme luonnollisen kierron syntymään siten, että laajennus palvelee hyvin myös alkuperäistä osaa kauppakeskusta.
4. Kauppakeskus Kluuvi: Kauppakeskuksen uudistus
Kluuvin kauppakeskusuudistus edustaa innovatiivista kaupallista konseptointia kuin myös ainutlaatuista teknistä toteutusta keskustakiinteistön uudelleensuunnittelusta. Kunnostustyö on tehty raja-aitoja rikkovalla futuristisella ilmeellä, joka ei löydä vertaistaan Suomen kauppakeskuksista. julkisivut ovat palautettu entisajan loistoonsa, vanhaa kunnioittaen. Sokkeloinen pohjapiirros on vaihtunut selkeisiin käytäviin. Uudelleenrakentamisen yhtenä tavoitteena on ollut ennen kaikkea maksimoida tilojen käyttökelpoisuus ja toimivuus pitkällä tähtäimellä, vuokrattavien neliöiden sijaan ja luoda kaupungin paras ostospaikka.
5. Kauppakeskus Karisma: Uuden kauppakeskuksen asiakaslähtöinen suunnittelu ja toteutus
Karisma on suunniteltu Lahden seutukunnan vahvan kasvualueen ja kaupungin ympärille levittyvälle väestölle. Ihmiset ovat kaivanneet yhtenäistä, monipuolista, oikeaa kauppakeskusta. Karisman tilat ovat käytännölliset ja viihtyisät. Rakennuksen selkeä muoto mahdollistaa helpon liikkumisen kauppakeskuksessa ja tukee liiketilojen loogista ryhmittelyä. Karsimaan rakennettiin maksuton ulko-leikkipaikka ja sisäleikkipaikat lapsille ja keskusaukiolle avautuva ravintolamaailma tarjoaa asiakkaille tilaisuuden viihtyä pidempäänkin. Arkkitehtonisesti rakennus täyttää nykyajan kauppakeskuksille asetetut vaatimukset, mutta on puurakenteidensa ansiosta myös visuaalisesti kaunis, ympäristöönsä sopiva ja luo luontevan suojan keskuksen takana olevalle Kariston puuvaltaiselle asuinalueelle moottoritien melua vastaan.
6. Kämp Galleria: Kauppakeskuksen mittava uudistamistyö
Kämp Galleriaan toteutettiin vuosien 2010 ja 2011 aikana mittava modernisointi- ja kehittämishanke, jossa tilat ja konsepti on uudistettu nykyvaatimusten mukaisiksi. Hankkeen aikana Kämp Galleria muuntui nykyaikaiseksi kauppakeskukseksi ja sen toiminnallisuutta ja asiakasviihtyvyyttä parannettiin. Kauppakeskuksen kulkureittejä muutettiin asiakasvirtojen parantamiseksi ja kaikki sisäinteriöörit suunniteltiin uudelleen ja niiden materiaalivalintojen myötä kauppakeskuksen ilme muuntui valoisaksi ja moderniksi. Haasteena uudistamisessa on kiinteistöjen historiallinen asema Helsingin keskustassa, mikä edellyttää huolellista suunnittelua ja myös museoviraston kuulemista eri vaiheissa.
Tulosten julkistamistiedote: Stella toteutti uuden ajan kauppakeskuskonseptin