Vuoden kauppakeskusteko 2024 -kilpailu kokosi tänä vuonna 21 kauppakeskustekoa neljässä eri kategoriassa. Kilpailun tavoitteena on nostaa esiin innovatiivisia kauppa- ja palvelukeskuksiin liittyviä tekoja sekä kehittää samalla toimialaa ja sen palvelukykyä tunnistamalla ja jakamalla parhaita käytäntöjä.
Kilpailukategoriat ovat:
1. Digitaalisuus ja uuden teknologian hyödyntäminen
2. Vastuullisuus
3. Uudet palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen
4. Markkinointi ja viestintä
Ensimmäisenä esittelemme Digitaalisuus ja uuden teknologian hyödyntäminen -kategorian kilpailijat. Tänä vuonna kilpailijoiden kauppakeskusteoissa nousi esiin digitaalisia kanta-asiakasohjelmia, joilla sitouttaa ja palvella niin kauppakeskuksen asiakkaita kuin vuokralaisiakin. Mobiilisovelluksina toimivat kanta-asiakasohjelmat tarjoavat erilaisia etuja ja viihdyttäviä tapoja tavoittaa asiakkaita ja samalla vuokralaiset voivat saavuttaa parempaa näkyvyyttä ja lisätä myyntiään.
Sello Klubi - kauppakeskuksen digitaalinen kanta-asiakasohjelma
Sello Klubi vastaa tarpeeseen uudistaa kauppakeskusalaa innovatiivisesti tarjoamalla rajapinnan, joka laajentaa liikkeiden ja asiakkaiden kanssakäymistä digitaaliseen ympäristöön. Kanta-asiakassovellus tuo digitaalisia mahdollisuuksia hyödyntämällä lisäarvoa sekä kauppakeskuksen vuokralaisille että asiakkaille.
Sello Klubi on mobiilisovelluspohjainen digitaalinen kanta-asiakasohjelma, joka tarjoaa uudenlaisen tavan tavoittaa sekä sitouttaa niin liikkeitä kuin asiakkaita pitkäjänteisesti ja antaa syyn asioida Sellossa entistä useammin hyödyntäen pelillistämisen lisääntyviä mahdollisuuksia.
Seppä Klubi - Etuilijoiden oma appi
Seppä Klubi on Suomen ensimmäinen pistepohjainen kanta-asiakasohjelma kauppakeskusalalla. Se mullistaa asiakkaan ostoskokemuksen palkitsemalla heitä eritasoisista toiminnoista ja ostosten keskittämisestä Seppään. Sovelluksessa asiakkaat eli Etuilijat käyttävät liikkeiden kuukausittaisia tarjouskuponkeja, osallistuvat arvontoihin ja keräävät pisteitä.
Seppä Klubi edustaa Sepän strategista tavoitetta olla rohkeasti mukana uusissa trendeissä ja teknologiakehityksessä. Klubin avulla saamme tietoa asiakkaiden mielenkiinnon kohteista, demografisia tietoja ja liikekohtaista skannausdataa yksilöllisistä QR-koodeista, joita hyödynnämme markkinoinnin suunnittelussa.