Suomalaisten kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi 5,4, ja kokonaismyynti 5,8 prosenttia kuluvan vuoden toisella neljänneksellä viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Vuositasolla kokonaismyyntien kasvu nousi 3,7 prosenttiin.
Kauppakeskusten turvallisuusjohtaminen -aamukahvitilaisuus järjestettiin 30.5.2017 Tampereella.
Kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi tammi-maaliskuussa 4,1 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Samaan aikaan kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi 1,7 prosenttia. Tammi- ja helmikuun myynti oli lähellä vuoden 2016 tasoa, kun taas maaliskuussa kasvua oli lähes viisi prosenttia viime vuoteen verrattuna.
Kampin kauppakeskuksen ylimmissä kerroksissa sijaitseva Kortteli toteutti erinomaisesti kehittäjien vision uudesta ravintola- ja palvelutarjonnan standardista, arvioi Kauppakeskusteko 2017 -kilpailun raati ja valitsi uuden konseptin vuoden 2017 kauppakeskusteoksi. Tuomaristo kiitti Korttelia erityisesti sen avaamisen hyvästä ajoituksesta. Kokonaisuus tarjoaa monipuolisia ravintolapalveluita sopivasti juuri nyt, kun ulkona syöminen on tullut olennaiseksi osaksi kaupunkikulttuuria. Korttelissa on myös onnistuttu hyödyntämään asiakkaiden arvostus ja kiinnostus huippukokkeja kohtaan.
Kauppakeskusten kävijämäärät kasvoivat lokajoulukuussa 5,2 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Samaan aikaan kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi 1,8 prosenttia.
Kauppakeskusten turvallisuusjohtaminen -aamukahvitilaisuus järjestettiin 25.11.2016 Helsingissä.
Kauppakeskusten kävijämäärät kasvoivat heinä- syyskuussa 5,9 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Pääkaupunkiseudulla kasvua oli 6,3 prosenttia ja muualla Suomessa 5,2 prosenttia.
Suomen kauppakeskusyhdistyksen vuosiseminaarissa puhuttiin muuttuvasta asiakaskokemuksesta. Digitalisaatio keikauttaa vanhat toimintatavat, roolit ja lainalaisuudet päälaelleen, ja kauppakeskusten on pohdittava omaa suhdettaan asiakkaisiin aivan uudelta kantilta. Yltäkylläisyyden aikana ihmisten tarpeet eivät suoraan tuo heitä kauppaan, ja tuotteita saa kyllä netistäkin. Kauppakeskusten kilpailuvalteiksi kohoavat siis henkilökohtaiset kohtaamiset, elämykset ja tunneside asiakkaiden arkeen.
Kauppakeskusten kävijämäärät kasvoivat huhtikesäkuussa 5,3 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Pääkaupunkiseudulla kasvu oli 6,1 prosenttia ja muualla Suomessa 3,7 prosenttia.
Kauppakeskusten kävijämäärät kasvoivat vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 4,0 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan nähden. Pääkaupunkiseudulla kasvu oli peräti 5,4 prosenttia, kun muualla Suomessa kasvua oli prosentin verran.